Het gastcollege van week 2 ging over het doen van een onderzoek.
Hierbij moeten we denken aan:
- Marktonderzoeken
Hierbij moeten we denken aan:
- Marktonderzoeken
- Businessplan
- Enquêtes
Dit hebben de 2 gastsprekers erg goed uitgelegd. Dit gastcollege was stukken beter dan die van week 1.
De eerste gastspreker vertelde goed en duidelijk over zijn eigen ervaring. Dat hij bijna een succesvol product op de markt had gebracht, trok dan ook meteen mijn aandacht.
Ik heb hier veel aantekeningen van gemaakt. Deze meneer had veel tips. De tip die ik erg goed vond was dat je een onderzoek erg simpel moet houden.Ik geloof graag dat je op een gegeven moment de bomen in het bos niet meer ziet. De tweede gastspreker las voornamelijk van de sheets af en was een herhaling van het eerste college. Hij had dezelfde tips. Alleen was de manier van aanpak ietsje anders. Hij en zijn medeafstudeerstudent maakten meer gebruik van Social Media. Ook moeten wij met het project kijken wat de kansen kunnen zijn van Social Media zijn bij Radio 538.
Dus in het kort. De eerste gastspreker had een goed verhaal. Ook gaf hij zeer nuttige tips.
De tweede spreker had niet echt veel toegevoegde waarde. Eigenlijk geldt wat de eerste gastspreker zei ook voor de tweede:
Hou het kort, hou het simpel!
Gertjan
Geen opmerkingen:
Een reactie posten